Filmen kanske inte fick så bra kritik, men Sex and the City-fansen vill tydligen resa i Carries fotspår ändå.
Sökningarna efter hotell i Marrakech har ökat mycket kraftigt efter att Sex and the City 2 gick upp på biograferna.
Filmen är delvis inspelad i den marockanska staden med sin historiska medina och vackra nordafrikanska miljöer, vilket har fått hotellsökningarna för Marrakech att öka med hela 962 procent på Hotels.com jämfört med motsvarande period för ett år sedan.
Även när det gäller New York och Abu Dhabi, som också figurerar i filmen, har hotellsökningarna ökat med 36 respektive 79 procent, skriver Boarding.no.
– Enskilda filmer kan ha en våldsam effekt på turismen, det har vi sett tidigare med Mamma Mia och Borat som ökade antalet sökningar på hotell i Kazakhstan med 300 procent, säger Hotels.com’s kommunikationschef Alison Couper till Boarding.no.
REDAKTIONEN
redaktionen@bortabra.se