Air France och KLM drar igång höstens flygrea idag – under parollen "The World on Sale".
Visst finns chans att hitta flygbiljetter till lägre priser än ordinarie, men resorna blir ändå inte billiga. Reans främsta förtjänst är snarare att den förstärker bilden av hur mycket dyrare det blivit att flyga jämfört med för bara ett år sedan.
New York från 5 100 och Kapstaden från 7 700 kronor ger inte upphov till några höga glädjevrål.
Under förra vintersäsongen, halvåret innan ett skenande oljepris tvingade analytikerna att formatera om y-axeln i Exceldiagrammen, gick det att få samma destinationer betydligt billigare: New York för under 4 000 och Kapstaden för drygt 5 000 kronor.
Kampanjer från andra bolag dyker upp framöver. Vi kan väl hoppas att bränslepriserna inte har gjort lika stora avtryck i deras priser.
Tyvärr stannar det nog vid en förhoppning.
Air France och KLM drar igång höstens flygrea idag – under parollen "The World on Sale".
Visst finns chans att hitta flygbiljetter till lägre priser än
ordinarie, men resorna blir ändå inte billiga. Reans främsta förtjänst
är snarare att den förstärker bilden av hur mycket dyrare det blivit
att flyga jämfört med för bara ett år sedan.
New York från 5 100 och Kapstaden från 7 700 kronor ger inte upphov till några höga glädjevrål.
Under förra vintersäsongen, halvåret innan ett skenande oljepris
tvingade analytikerna att formatera om y-axeln i Exceldiagrammen, gick
det att få samma destinationer betydligt billigare: New York för under
4 000 och Kapstaden för drygt 5 000 kronor.
Kampanjer från andra bolag dyker upp framöver. Vi kan väl hoppas att
bränslepriserna inte har gjort lika stora avtryck i deras priser.
Tyvärr stannar det nog vid en förhoppning.