Förra veckan kom nyheten om att resenärer tröttnat på att boka resan på nätet.
Enligt rapporten från analysföretaget Forrester, som bland andra SvD snappade upp, ska konsumenterna ha fått nog av krångliga webbokningar och hellre vilja boka resan i en traditionell resebyrå.
Samtidigt skriver Travelnews om att nätresebyråerna Orbitz och Priceline rusar på börsen i USA, för att marknaden räknar med fina kvartalsrapporter som väntas överträffa tidigare prognoser.
Två helt olika vinklar på samma fenomen. Så vad ska man tro på?
Jag kan hålla med om att nätbokningarna kan förbättras och
förenklas, många sajter är exempelvis fortfarande alldeles för otydliga
kring extraavgifter – men att det ska vara så krångligt att vi hellre
köar till resebyrån på stan, det har jag svårt att hålla med om.
Nätet är den perfekta platsen för att sälja och köpa resor, något utvecklingen de senaste 15 åren tydligt visat.
Men vad säger ni läsare, har ni tappat tålamodet med nätresebyråerna? Något särskilt som borde förbättras för att det ska bli enklare att boka resan på nätet?